تایید نوع ماشین آلات راهسازی و معدنی استاندارد 12544

بازرسی و تایید نوع ماشین آلات راه سازی و معدنی مطابق استاندارد ۱۲۵۴۴

فرایند بازرسی و تایید نوع ماشین آلات راه سازی و معدنی  Eearth-moving machinery Type Approval (TA) )) خودکششی همچون لودر، بیل مکانیکی، لودر بکهو، گریدر، بولدوزر، دامپتراک (دامپر)، لوله گذار ( ساید بوم )، غلتک و ماشین حفاری با مته افقی، به منظور حصول اطمینان از این مساله مهم است که نوع ماشین، قطعه، سیستم یا مجموعه فنی مجزا ساخته شده و یا مونتاژی، شرایط، ضوابط، حدود پذیرش و الزامات فنی استاندارد تایید نوع ماشین آلات راه سازی و معدنی ۱۲۵۴۴ و استاندارد های فرعی اجباری ابلاغ شده سازمان ملی استاندارد ایران را برآورده می سازد.

تطابق تولید ماشین آلات راه سازی و معدنی Eearth-moving machinery Conformity of Production (COP) ))

پس از اتمام فرایند بازرسی و تایید نوع ماشین آلات راه سازی و معدنی  (TA)، و دریافت گواهی تایید نوع سازمان ملی استاندارد ایران، باید اطمینان حاصل شود که سازنده، وارد کننده و یا مونتاژ کننده، نوع ماشین را – به صورت مداوم –  مطابق با تایید نوع دریافتی تولید یا وارد می کنند. تطابق تولید ماشین آلات راه سازی و معدنی مطابق با رویه های استانداردی به این هدف می رسد.

تطابق تولید ماشین آلات راه سازی و عمرانی

heavy machinery conformity of production

استاندارد های مرجع بازرسی و تایید نوع ماشین آلات، خودرو، موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی:

– بازرسی و تایید نوع ماشین آلات راه سازی و معدنی و تطابق تولید مطابق با استاندارد ملی ۱۲۵۴۴ سازمان ملی استاندارد ایران     جهت دانلود روی این لینک کلیک کنید

– بازرسی و تایید نوع تراکتور های کشاورزی یا جنگل داری و ماشین آلات کشاورزی مطابق با استاندارد ملی ۱۳۲۵۹ سازمان ملی استاندارد ایران  جهت دانلود روی این لینک کلیک کنید

– بازرسی و تایید نوع و تطابق تولید خودرو مطابق با استاندارد ۶۹۲۴       جهت دانلود روی این لینک کلیک کنید

– بازرسی و تایید نوع موتور سیکلت و وسایل نقلیه دو یا سه چرخ مطابق با استاندارد ۷۵۵۸    جهت دانلود روی این لینک کلیک کنید

دریافت تایید نوع ماشین آلات راه سازی و معدنی برای چه ماشین هایی الزامی و اجباری است:

– ماشین آلات راهسازی و معدنی و ساختمانی وارداتی که به صورت کامل CBU وارد می شوند.

 

– ماشین آلات راه سازی و معدنی که به صورت CKD یا SKD وارد می شوند و مراحل مونتاژ در داخل انجام می شود و یا بخشی از ادوات یا تجهیزات توسط سازنده داخلی انجام می شود.

 

– ماشین آلات راه سازی و معدنی تولید داخل

مراحل بازرسی و تایید نوع ماشین آلات راه سازی و معدنی :

– ارسال درخواست مکتوب سازنده به شرکت همیاران صنعت آرمانی همراه با تعیین گروه و نوع ماشین آلات

– امکان سنجی انجام پروژه توسط واحد فنی نهاد بازرسی ۱۷۰۲۰

– انعقاد قرارداد

– دریافت و صحه گذاری و بررسی مدارک مورد نیاز تایید نوع ماشین آلات راه سازی و معدنی و مستندات ماشین ساخت داخل و وارداتی مطابق چکلیست مدارک مورد نیاز بازرسی و تایید نوع ماشین آلات راه سازی و معدنی

– بازرسی اولیه بر اساس روش اجرایی و دستورالعمل تایید نوع ماشین آلات راه سازی و معدنی و چک لیست بازرسی و تایید نوع ماشین آلات

– ارسال فرم تاییدیه به سازمان ملی استاندارد ایران

– صدور گواهی بازرسی و تایید نوع ماشین آلات راه سازی و معدنی

Hamyaran Sanaat Type Approval certificate

گواهی تایید نوع لودر و لودر بکهو استاندارد همیاران صنعت   Loader Type Approval:

لودر یکی از ماشین آلات راه سازی و معدنی است که در پروژه های عمرانی و راهسازی برای بارگیری و جابجایی خاک و سنگ و شن و… به نوع دیگری از ماشین همچون، دامتراک، نوار نقاله مورد استفاده قرار می گیرد. خدمات بازرسی و اجرای فرایند گواهی تایید نوع لودر استاندارد، یکی از خدمات شرکت همیاران صنعت است.

Backhoe Loader Type Approval drsanaat

دریافت گواهینامه تایید نوع بیل مکانیکی سازمان ملی استاندارد  Excavator Type Approval:

بیل مکانیکی نوع دیگری از ماشین آلات راهسازی و عمرانی است که برای حفر کانال توسط پاکت و یا به عنوان سنگ شکن توسط پیکور به کار گرفته می شود. بیل مکانیکی بسته به کاربرد آن می تواند از نوع چرخ لاستیکی یا چرخ زنجیری باشد. جهت دریافت گواهی تایید نوع بیل مکانیکی سازمان ملی استاندارد، بایستی الزامات استاندارد ملی ۱۲۵۴۴ و استاندارد های جداگانه برآورده شوند.

drsanaat Excavator Type Approval

صدور گواهی تایید نوع بولدوزر مرکز ملی تایید صلاحیت ایران Bulldozer Type Approval :

بولدوزر، ماشینی است خودکششی که در عملیات عمرانی توسط تیغه خود در جلو، خاک، سنگ، شن، برف و … را هل می دهد و هموار می سازد. آزمون ها و تست های استاندارد اجباری تایید نوع بولدوزر می تواند در آزمایشگاه های همکار معتبر داخل ایران ۱۷۰۲۵  که دامنه تست آن استاندارد را دارند انجام گیرد.

bulldozer Type Approval

شرکت بازرسی صدور سرتیفیکیت استاندارد تایید نوع گریدر  Grader Type Approval:

گریدر در پروژه های عمرانی و راه سازی برای تسطیح و شیب سازی و بغل تراشی توسط تیغه مورد استفاده قرار می گیرد. صدور سرتیفیکیت تایید نوع گریدر بر اساس الزامات استاندارد های اجباری این گروه از ماشین راه سازی و معدنی انجام می گیرد.

grader Type approval conformity of production

آیا دامپتراک ها الزامی به بازرسی و دریافت گواهی تایید نوع دامتراک دارند Dumper Type Approval ؟

در دامنه کاربرد استاندارد ملی ۱۲۵۴۴ تایید نوع ماشین آلات راه سازی و معدنی، دامپرها مشمول این استاندارد می گردند. دامپر ها نوع مشخصی از ماشین آلات عمرانی مشابه دامپتراک هستند که تایید نوع آن ها اجباری است.

بازرسی و تایید نوع ساید بوم ( لوله گذار ) مشمول استاندارد اجباری است.  Pipe Layer Type Approval:

ساید بوم یا همان لوله گذار نوعی از ماشین آلات راهسازی و  عمرانی است که در پروژه های خط لوله مورد استفاده قرار می گیرد. ساختاری شبیه به جرثقیل های بوم خشک دارد و عملیات باربرداری در قسمت جانبی تجهیز صورت می پذیرد. در استاندارد تایید نوع لوله گذار تعیین گردیه که کدامیک از استاندارد های فرعی الزامی است.

pipe layer side boom type approval

مدارک مورد نیاز تایید نوع غلتک  Compaction Machine Type Approval:

فرایند تایید نوع غلطک مشابه سایر ماشین آلات بوده و مدارک مورد نیاز در مراحل ابتدایی از سازنده یا واردکننده دریافت می گردد. غلتک ها به منظور فشرده سازی و افزایش مقاومت خاک و کاهش نفوذ پذیری آن کاربرد دارند.

compaction machine type approval


شرکت بازرسی فنی همیاران صنعت آرمانی با برند دکتر صنعت، تحت مجوز دریافتی از مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران منطبق بر استاندارد ۱۲۵۴۴ خدمات بازرسی و تایید نوع و تطابق تولید انواع ماشین آلات راه سازی و عمرانی تولید داخل و وارداتی، همچون بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر، گریدر، غلتک و … را به صورت چابک Agile، ارائه می دهد.

شماره تماس با واحد تایید نوع:         ۸۸۴۹۲۶۹۸-۰۲۱     و     ۸۸۴۹۲۶۹۹-۰۲۱